Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
Vaak versturen we het pakket besteld voor 14:00 dezelfde werkdag. Het pakket wordt verstuurd per PostNL, dus vaak heb je het feestje de volgende dag in huis:
- maandag besteld, bezorging op dinsdag
- dinsdag besteld, bezorging op woensdag
- woensdag besteld, bezorging op donderdag
- donderdag besteld, bezorging op vrijdag
- vrijdag besteld, bezorging op zaterdag (bedrijven op maandag)
- zaterdag besteld, bezorging op dinsdag.
- zondag besteld, bezorging op dinsdag.
- Tijdens drukke periodes, zoals met de feestdagen, moederdag en vaderdag, kan het verzenden bij ons ietlanger duren.
- Tijdens erg warme periodes kunnen wij de chocolade helaas niet verzenden, dit geven we aan met een warmte-alert op de beginpagina.
- Wil je tijdens drukke periodes grotere bestellingen tijdig doorgeven? De leverdatum stemmen we dan eventueel samen af.
Kan ik een andere of uitgestelde leverdag opgeven?
Ja, dat kan. Je gewenste leverdag kun kun je opgeven in het opmerkingenveld in het bestelproces.
Handig hierbij om te weten:
- we verzenden een dag voor de gewenste leverdag. PostNL doet er namelijk meestal 1 dag over om af te leveren. Wil je iets meer zekerheid dat het op tijd komt? Dan kan je het beste rekening houden met 2 dagen.
- je ontvangt wel meteen een Track&Trace code, maar je pakket blijft nog even bij ons liggen tot de gewenste verzenddag.
- levering op maandagen is niet mogelijk.
Verzendkosten
Gratis verzenden vanaf €37,50
Verzendkosten Brievenbus PostNL: €3,50
Verzendkosten PostNL DE: €10,95
Verzendkosten PostNL BE: €6,95
Betaalkosten
Ideal & afhalen is gratis
Overige betaalkosten: we rekenen (deels) door wat de betreffende provider ons in rekening brengt dit staat duidelijk aangegeven bij iedere bestelling.
Retourbeleid
Wij streven naar 100% tevredenheid. Mocht dat om welke reden niet lukken kun je contact opnemen met ons via Nicole. Wij kijken dan hoe we je het beste verder kunnen helpen.
Hoe kan in mijn pakket volgen?
Als we je bestelling hebben verwerkt, ontvang je een Track&Trace code via je opgegeven mailadres. Zodra het bij PostNL is afgegeven, zijn we overgeleverd aan hun diensten. Meestal bezorgen zij de volgende werkdag, bij drukke periodes duurt dit soms iets langer.
Geen Track&Trace of bevestiging ontvangen?
Zowel de orderbevestiging, factuur als Track&Trace code worden naar het opgegeven mailadres verzonden. Dit wordt automatisch gegenereerd. Je kunt de spam-box checken en mocht je het hier niet kunnen vinden, dan heb je waarschijnlijk een typefout gemaakt bij het invoeren van het mailadres. Wil je toch graag weten waar je pakket is? Stuur dan even een mail naar service@chocoladna.com, en vermeld daarbij de naam waarop je hebt besteld, dan kijken we het voor je na.
Kan ik in 1 bestelling meerdere adressen opgeven?
Nee, dat kan helaas niet. Bij een bestelling word automatisch een verzendlabel aangemaakt bij PostNL. Het is dus altijd 1 bestelling per adres.
En als ik voor mijn bedrijf (op meerdere adressen) wil bestellen?
Bij kleinere aantallen raden we aan, om dit zelf per bestelling met de verschillende adressen te bestellen. Per bestelling ontvang je dan de BTW factuur op je bedrijfsnaam.
Bij grotere aantallen kun je het beste mailen met : info@chocoladna.com . Je hebt dan de mogelijkheid om naar verschillende adressen te verzenden door gebruik te maken van een format-adressen bestand. De bestelling kan dan op factuur worden betaald.
Deze wijze gaat vaak iets minder snel (1 a 2 dagen) dan zelf bestellen in de webshop, omdat we je klantgevens en bestelling moeten invoeren.
Wat als mij pakket retour afzender gaat?
Mocht je bestelling naar osn retour gaan, dan kan dit verschillende redenen hebben, hieronder een paar voorbeelden en onze procedures:
- retour-reden 'breuk': Post.nl signaleert soms breuk van het product of verpakking. Deze gaat dan naar ons retour, we zullen je hierover informeren en de optie aanbieden hetzelfde product nogmaals op te sturen of je geld retour te ontvangen.
- retour-reden 'niet afgehaald': dit betreft pakketten die op een PostNL- punt te lang zijn blijven liggen. Deze gaan naar ons retour. Mocht je het pakket opnieuw willen laten opsturen, dan vragen wij hiervoor een bijdrage van € 4,00. Je kunt er ook voor kiezen je geld retour te ontvangen. Hierbij ontvang je het betaalde bedrag retour, minus de € 4,00 verzendkosten.
- retour-reden 'adres onbekend':
- mocht je zelf het adres verkeerd hebben ingevoerd, dan kunnen we tegen een bijdrage in de verzendkosten het pakket opnieuw versturen naar het juiste adres met een bijdrage van € 4,00 in verzendkosten.
- mocht de fout bij PostNL liggen, dan sturen we kostenloos het pakket nogmaals op.
Hoe lang is de chocolade houdbaar?
We gaan ervan uit, dat iedereen het liefst zo snel mogelijk aan de chocolade bergint en een box in een mum van tijd leeg is. Mocht je het langer willen bewaren, dan het beste droog, in de geleverde verpakking, buiten de koelkast op kamertemperatuur tussen 15-21C. (bijvoorbeeld in de voorraadkast).
De chocolade is ongeveer 4 maanden houdbaar, maar vers zijn ze het lekkerst en de smaak en kleur kan achteruit gaan na ongeveer 2 maanden na aankoop.
Bevatten de truffels en pralines alcohol?
Ja, enkele bevatten dat, maar we hebben ook alcoholvrije boxen.
Kan ik ook een eigen kaartje toevoegen?
Ja, dat kan! Je kunt de tekst hiervoor aangeven in het daarvoor bestemde veld tijdens het bestelproces. Wij voegen dan een kaartje bij de bestelling
Kan ik ook smaken uitkiezen?
Standaard worden onze cadeaudozen verpakt met een zo divers mogelijke assortie van smaken. We bieden verschillende passende smaken aan in de verschillende pakketten. Heb je toch specifieke voorkeur geef dit dan aan in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces, we zullen er zoveel mogelijk rekening mee houden of laten weten als dit niet mogelijk is (tijdens hele drukke periodes, zoals Kerst, Moederdag, Valentijn etc. is dit bijvoorbeeld niet mogelijk)
Waar kan ik de ingredienten en allergenen vinden?
Bij ons overzicht van de smaken kun je de ingredienten per truffel en praline vinden.
Wat is een chocoladetruffel?
Chocolade Truffels een luxe ronde bonbon
ChocolaDNA chocolade-truffels zijn een ervaring van puur genieten. Een chocolade truffel is een huls (balletje) gemaakt van chocolade en gevuld met “ganache” een vulling gemaakt van chocolade, room, roomboter en een toevoeging van bijvoorbeeld fruit, karamel, noten of andere smakelijkheden.
Na het vullen en dicht maken met chocolade van de huls worden de truffels gecoat door deze te dopen in chocolade en vervolgens te rollen in een rijke diversiteit aan heerlijkheden zoals bijvoorbeeld chocolade, bloemen, gevriesdroogd fruit , noten en andere smakelijke ingredienten. Een gevulde chocoladekogel dus omrolt met de beste knapperige chocolade en smaakvolle ingredienten aan de buitenzijde. Samen zorgen ze bij iedere truffel telkens weer een andere combinatie van smaak met een bijzondere 'bite'.
Onze chocoladetruffels worden met de hand gevuld en gerold. Chocolade truffels zijn vernoemd naar de truffels die men vindt in de grond dit komt dus door de vorm en heeft niets te maken met de smaak.
De meeste truffels uit de grond zijn donker van kleur en hebben een ruw oppervlak. Onze chocolade truffels zijn kleurrijk en doordat ze met de hand gemaakt worden telkens net weer anders qua uiterlijk. Een echte delicatesse, maar gelukkig een stuk betaalbaarder dan echte wilde truffels.
